Degrowth. Bibliotecario. By Edgardo Civallero

Degrowth & conservation

Complete and updated publication list, with links for free download, in the open access archive Acta Académica.

Articles

A librarian in the Galapagos / Un bibliotecario en las Galápagos. International Leads, 33 (2), June 2018, 99. 14-15.

Alternative download (Acta Académica) (link).

Bibliothèques et décroissance. Documentation et bibliothèques, 63 (3), juillet-septembre, pp. 24-35.

Alternative download (Acta Académica) (link).

Degrowth is coming. American Libraries Magazine, blog "The Scoop", August 4th, 2017.

Alternative download (Acta Académica) (link).

Libraries, sustainability and degrowth. Progressive Librarian, 45, Winter 2016-2017, pp. 20-45.

Conference papers

Galapagos inside an archive – for the community. World Library and Information Congress – 85th IFLA General Conference and Council. Athens, Greece, 24-30.Aug.2019.

Alternative download (Acta Académica) (link).

Conservation science, local community, and a library in Galapagos. World Library and Information Congress – 85th IFLA General Conference and Council. Athens, Greece, 24-30.Aug.2019.

Alternative download (Acta Académica) (link).

Libraries and degrowth. IFLA Satellite Meeting 2017. ENSULIB - Collaborative Strategies for Successful Green Libraries. Organized by IFLA Environment, Sustainability and Libraries Special Interest Group. Berlin, Germany, 16-17.Aug.2017.

Direct download (Googlesites) (text | slides).
    Alternative download (Acta Académica) (text | slides).

Pre-prints

Bibliotecas, sostenibilidad y decrecimiento.

Decrecimiento y bibliotecas.