Weblogs and libraries. Bibliotecario. By Edgardo Civallero

Weblogs and libraries

Complete and updated publication list, with links for free download, in the open access archive Acta Académica.

Pre-prints

Weblogs bibliotecológicos en Argentina: Un acercamiento a la realidad actual.

Direct download (Googlesites) (link).
    Alternative download (Acta Académica) (link).

Books & chapters

LIS weblogs in Argentina. In Infobib (2008). LibWorld - library blogging worldwide. Berlin: Lulú.com, pp. 143-9.

Direct download (Googlesites) (link).
    Alternative download (Acta Académica) (link).

Conference papers

Cuadernos de bitácora: Los weblogs como herramientas de trabajo de las bibliotecas. In Segundo Foro Social de Información, Documentación y Bibliotecas, Mexico D.F. (Mexico), 9-10.Sep.2006.

Direct download (Googlesites) (text / slides).
    Alternative download (Acta Académica) (text / slides).