Decrecimiento. Bibliotecario. Por Edgardo Civallero

Decrecimiento & conservación

Listado completo y actualizado de publicaciones, con posibilidad de descarga libre, en el archivo de Acceso Abierto Acta Académica.

Artículos

A librarian in the Galapagos / Un bibliotecario en las Galápagos. International Leads, 33 (2), June 2018, 99. 14-15.

Descarga alternativa (Acta Académica) (enlace).

Bibliothèques et décroissance. Documentation et bibliothèques, 63 (3), juillet-septembre, pp. 24-35.

Descarga alternativa (Acta Académica) (enlace).

Degrowth is coming. American Libraries Magazine, blog "The Scoop", 4 de agosto de 2017.

Descarga alternativa (Acta Académica) (enlace).

Libraries, sustainability and degrowth. Progressive Librarian, , 45, Winter 2016-2017, pp. 20-45.

Conferencias

Galapagos inside an archive – for the community. World Library and Information Congress – 85th IFLA General Conference and Council. Atenas, Grecia, 24-30.ago.2019.

Descarga alternativa (Acta Académica) (enlace).

Conservation science, local community, and a library in Galapagos. World Library and Information Congress – 85th IFLA General Conference and Council. Atenas, Grecia, 24-30.ago.2019.

Descarga alternativa (Acta Académica) (enlace).

Libraries and degrowth. IFLA Satellite Meeting 2017. ENSULIB - Collaborative Strategies for Successful Green Libraries. Organizada por IFLA Environment, Sustainability and Libraries Special Interest Group. Berlín, Alemania, 16-17.ago.2017.

Pre-prints

Bibliotecas, sostenibilidad y decrecimiento.

Decrecimiento y bibliotecas.