Critical notes

Foundations

Critical notes (22)

Daniel González Linacero, a Spanish Republican teacher (murdered by Falangist gunmen on August 8, 1936), was the author of a school textbook entitled "My first history book"...

[...a digital copy of which can be downloaded from the Digital Library of Castilla y León].

In the last paragraph of the text, the author points out to his potential readers that the two great virtues on which life is based are cooperation and solidarity.

In today's society, in which market values weigh much more than many social values, those two foundations of life, those two "virtues" that González Linacero identified so well, seem doomed to be lost.

What does the library do about it?

About the post

Text: Edgardo Civallero.